Rokotukset :: Sikainfluenssa
TIETOA PERSIANLAHDEN SYNDROOMASTA

Tutkijat ovat vahvasti sitä mieltä, että persianlahdensyndrooman takana on sotilaiden saamat rokotteet, jossa on käytetty adjuvanttina (rokotteen lisäaine) skvaleenia.
Oireet ovat erittäin laaja-alaisia; krooninen väsymysoireyhtymä, lihaskontrollin menetys, päänsärkyjä, huimausta, tasapainon menetystä, muistiongelmia, lihas- ja nivelkipuja, ruoansulatusongelmia, iho-ongelmia, hengenahdistusta ja insuliiniresistenssiä. Aivokasvain kuolemia, amyotrophic lateral sclerosis ALS eli Lou Gehrigin tauti, MS-tauti sekä fibromyalgia. Yhdysvalloissa on havaittu ALS-taudin olevan epätavallisen yleinen armeijassa palvelleiden keskuudessa. (ALS-tauti on kuolemaan johtava lihassairaus).

Jos olet ottanut sikainfluenssarokotteen ja alat kärsiä edellä mainituista oireista lähi kuukausina tai vuosina, kehotamme sinua ottamaan yhteyttä Pekka Puskaan ja muihin THL:n viranomaisiin. Heiltä kannattaa pyytää selvitys liittyvätkö oireet saamaasi sikainfluenssarokotteeseen. Pyytäkää ehdottomasti, että teiltä tutkitaan skvaleeni vasta-aineet.

Kokemuksesta voin sanoa, että Suomessa on turha hakea vastuunkantajia viralliselta puolelta, yksin joudutte kärsimään mahdolliset sivuvaikutukset. Suomessa virallinen kanta on, etteivät rokotteet aiheuta sivuvaikutuksia tai ne ovat erittäin lieviä ja ohimeneviä, kuten Puska ja muut viranomaiset ovat asian jo etukäteen ilmaisseet.

USA:ssa skvaleenia sisältävät rokotteet on nykyisin kielletty. Ovat ilmeisesti vahingosta viisastuneet.

Tutkimus: Persianlahden syndrooma johtuu rokotteesta
12.01.2004 08:42
Sotilaille annetut rokotteet saattavat olla syynä niin kutsuttuun Persianlahden syndroomaan.

Britannian armeijan julkaisemattomassa tutkimuksessa todetaan, että sotilaille annetut rokotteet saattavat olla syy nk. Persianlahden syndroomaan. Asiasta kertoo brittiläinen Times-lehti.

Saksaan sijoitettujen brittijoukkojen terveydenhuollon psykiatrisen osaston johtaja everstiluutnantti Graham Howe teki löydöksen korpraali Alex Izettin tapauksen avulla. Izettillä on havaittu syndrooman oireita, vaikka hän ei edes palvellut Persianlahdella. Howen mukaan Izettin saamat rokotukset ovat todennäköisesti aiheuttaneet hänen osteoporoosinsa.

Persianlahden sodassa palvelleet sotilaat ovat kärsineet mm. hengityselimien ja ruoansulatuksen ongelmista sekä psyykkisistä sairauksista. (MTV3-STT-Reuters)

Takaisin rokotukset sivulle

     
 
Blogi